Kalendarium Ojca Pio
25 maja 1887
W rodzinie Grazia Forgione i Marii Giuseppy (Peppy), z domu Di Nunzio, jako drugi syn urodził się Francesco Forgione
26 maja 1887
Francesco został ochrzczony w kościele Świętej Anny
1897
Francesco Forgione w wieku 10 lat przyjmuje w swojej rodzinnej parafii I Komunię Świętą
27 września 1899
Otrzymał bierzmowanie z rąk abpa Donata Marii Dell’Olio z Benewentu
6 stycznia 1903
Rozpoczął nowicjat w klasztorze kapucynów w Morcone
22 stycznia 1903
Otrzymał habit (obłóczyny) i imię zakonne Pio (Pius) z Pietrelciny
22 stycznia 1904
Złożył śluby pierwsze czasowe śluby zakonne w Morcone, a następnie został skierowany do klasztoru w Sant’Elia a Pianisi, aby podjąć studia filozoficzne, następnie do Montefusco, studiować teologię
październik 1905
Zostaje przeniesiony do klasztoru w San Marco la Catola na studium filozofii
kwiecień 1906
Powrócił do klasztoru w Sant’Elia a Pianisi
27 stycznia 1907
Złożył śluby wieczyste
9 października 1907
Przybył do San Marco la Catola, by złożyć egzaminy z filozofii; skierowany na studia teologiczne do Serracapriola
19 grudnia 1908
Podczas kontynuowania studiów teologicznych w Montefusco, udał się do Benewentu, gdzie przyjął święcenia niższe, a dwa dni później subdiakonat
19 grudnia 1908
Otrzymał święcenia subdiakonatu
maj 1909
Ze względu na zły stan zdrowia wyjechał do Pietrelciny
18 lipca 1909
W klasztorze w Morcone otrzymał święcenia diakonatu
10 sierpnia 1910
W katedrze w Benewencie, z rąk abpa Paola Schinosiego, otrzymał święcenia kapłańskie
14 sierpnia 1910
Oprawił w Pietrelcinie Mszę Świętą prymicyjną
1911 – 1916
Ojciec Pio ze względu na zły stan zdrowia zostaje wyłany do Pietrelciny
1915 – 1918
Kilkakrotnie powoływany i odwoływany ze służby wojskowej ze względu na zły stan zdrowia
8 września 1911
Poinformował swojego kierownika duchowego o. Benedykta z San Marco in Lamis o posiadaniu „od prawie roku niewidzialnych stygmatów”
październik 1911
Przeniesiony do klasztoru w Venafro; oddany pod opiekę medyczną lekarzom z Neapolu
7 grudnia 1911
Z powodu złego stanu zdrowia wyjechał do Pietrelciny
10 października 1915
Wyjawił kierownikowi duchowemu, że od lat doznawał ukoronowania koroną cierniową i biczowania
6 listopada 1915
Powołany do służby wojskowej i skierowany (6 grudnia 1915) do kompanii sanitarnej w Neapolu
grudzień 1915
Ze względu na zły stan zdrowia urlopowany ze służby wojskowej; udał się do Pietrelciny
17 lutego 1916
Skierowany przez przełożonych zakonnych do klasztoru Sant’Anna w Foggii
28 lipca 1916
Przybył do San Giovani Rotondo, gdzie pełni obowiązki kierownika duchowego chłopców przygotowujących się do stanu duchownego
4 września 1916
Otrzymał pozwolenie na tymczasowy pobyt w San Giovanni Rotondo
18 grudnia 1916
Przybył do Neapolu jako poborowy, ale z powodu złego stanu zdrowia został odesłany do klasztoru
16 maja 1917
Udał się do Rzymu ze swoją siostrą Graziellą, która wstąpiła do Zakonu św. Brygidy
19 sierpnia 1917
Wyjechał do Neapolu
5 listopada 1917
Zwolniony czasowo ze służby wojskowej we względu na zły stan zdrowia
12 listopada 1917
Powrócił do klasztoru w San Giovanni Rotondo
5 marca 1918
Rozpoczął na nowo służbę wojskową w Neapolu
16 marca 1918
Uznany za niezdolnego do służby wojskowej powrócił do San Giovanni Rotondo
5 -7 sierpnia 1918
Transwerberacja
20 września 1918
Klęcząc przed wizerunkiem Ukrzyżowanego w kościele Matki Bożej Łaskawej w San Giovani Rotondo O. Pio otrzymał stygmaty – pięć ran Chrystusa
15 maja 1919
Badania stygmatów, które przeprowadził prof. Luigi Romanenelli
26 lipca 1919
Kolejne badania lekarskie, które prowadził prof. Amico Bignami, ordynator Patologii Medycznej na Uniwersytecie Rzymskim
9 października 1919
Szczegółowe badania Ojca Pio, które prowadził, z polecenia władz zakonnych, dr Giorgio Festa
15 lipca 1920
Wizyta lekarska dra Giorgia Festy i dra Luigiego Romanellego
2 czerwca 1922
Do klasztoru nadszedł nakaz Świętego Oficjum „poddania obserwacji” Ojca Pi
31 maja 1923
Dekret Świętego Oficjum orzekający „brak stwierdzenia nadprzyrodzoności faktów przypisywanych Ojcu Pio”
17 czerwca 1923
Zakaz publicznego odprawiania Mszy Świętej oraz prowadzenia korespondencji samodzielnej, jak i za pośrednictwem innych osób – wydany przez Kongregację Świętego Oficjum
25/26 czerwca 1923[1]
Protest wiernych przeciw zakazom nałożonym na Ojca Pio
26 czerwca 1923
Za zgodą władz kościelnych powrócił do odprawiania Mszy Świętej w kościele klasztornym
3 stycznia 1929
Będąc w odwiedzinach u Ojca Pio umiera Giuseppa Forgione, jego matka.
styczeń 1925
Otworzył w San Giovanni Rotondo szpital pw. św. Franciszka z Asyżu
23 maja 1931/9 czerwca 1931[2]
Nakaz Stolicy Apostolskiej o zawieszeniu w czynnościach kapłańskich Ojca Pio, z wyjątkiem prywatnie odprawianej Mszy Świętej
15/16 lipca 1933[3]
Przywrócenie prawa publicznego odprawiania Mszy Świętej
25 marca 1934
Przywrócenie prawa spowiadania mężczyzn
12 maja 1934
Przywrócenie prawa spowiadania kobiet
9 stycznia 1940
Spotkał się z duchowymi dziećmi inicjujące powstanie Domu Ulgi w Cierpieniu
16 maja 1947
Poświęcił kamień węgielny pod budowę Domu Ulgi w Cierpieniu
1949/1950
W odpowiedzi na apel Piusa XII o modlitwę Ojciec Pio założył Grupy Modlitwy, są to zrzeszenia wiernych, modlących się wraz z ich założycielem w intencjach Kościoła
5 maja 1956
Otworzył Dom Ulgi w Cierpieniu, w obecności władz kościelnych i państwowych oraz około 15 tysięcy wiernych
4 kwietnia 1957
Papież Pius XII mianował go dożywotnim dyrektorem Trzeciego Zakonu św. Franciszka „Matki Bożej Łaskawej” oraz nadał mu przywilej osobistego prowadzenia Domu Ulgi w Cierpieniu
6 sierpnia 1959
Cudowne uzdrowienie Ojca Pio podczas peregrynacji figury Matki Bożej Fatimskiej w San Giovanni Rotondo
11 maja 1964
Uczynił Stolicę Apostolską jedyną spadkobierczynią wszelkich swoich dóbr
20 września 1968
Ojciec Pio odprawił swoją ostatnią w życiu mszę o godzinie 5 rano
23 września 1968
Odszedł o godz. 2.30
26 września 1968
Pogrzeb Ojca Pio, w którym uczestniczyło ponad sto tysięcy osób
4 października 1969
Postulator generalny zakonu kapucynów, o. Bernardino da Siena złożył na ręce bpa Amica Cuniala, administratora apostolskiego z Manfredonii prośbę o wszczęcie procesu beatyfikacyjnego i kanonizacyjnego Ojca Pio (została przyjęta 23 października 1969)
16 stycznia 1973
Abp V. Vailati z Manfredonii przekazał Kongregacji do Spraw Świętych dokumentację wymaganą do nihil obstat i wprowadzającą do procesu informacyjnego o wyniesienie na ołtarze Ojca Pio
20 marca 1983
Otwarcie w San Giovanni Rotondo procesu kanonizacyjnego nad życiem i cnotami Sługi Bożego Ojca Pio
21 stycznia 1990
Zakończenie diecezjalnego procesu kanonizacyjnego; podczas trwającego 7 lat procesu przesłuchano 73 świadków oraz zgromadzono dokumenty (104 tomy) o życiu i dziełach Ojca Pio
1-6 listopada 1995
Cudowne uzdrowienie Consiglii De Martino z Salerno przez wstawiennictwo Ojca Pio
21 grudnia 1998
Jan Paweł II podpisał dokument potwierdzający cudowne uzdrowienie Consiglii De Martino i wyznaczył datę beatyfikacji
2 maja 1999
Beatyfikacja Ojca Pio
20 grudnia 2001
Zatwierdzenie cudu uzdrowienia Mattea Collela przez wstawiennictwo Ojca Pio podczas posiedzenia Kongregacji Spraw Kanonizacyjnych
16 czerwca 2002
Kanonizacja Ojca Pio
[1] Data 25 czerwca pochodzi ze strony internetowej https://www.kapucyni.pl/czytelnia/kapucyni/ojciec-pio-artykuy/1329-kalendarium-ojca-pio
Data 26 czerwca natomiast ma swoje źródło w książce Ojciec Pio. Osoobowość i posługa w relacjach współczesnych, oprac. Irena Burchacka, Wyd. Novum, Warszawa 1986
[2] Data 23 maja pochodzi ze strony internetowej https://www.kapucyni.pl/czytelnia/kapucyni/ojciec-pio-artykuy/1329-kalendarium-ojca-pio
Data 9 czerwca natomiast ma swoje źródło w książce Ojciec Pio. Osoobowość i posługa w relacjach współczesnych, oprac. Irena Burchacka, Wyd. Novum, Warszawa 1986
[3]Data 16 lipca pochodzi ze strony internetowej https://www.kapucyni.pl/czytelnia/kapucyni/ojciec-pio-artykuy/1329-kalendarium-ojca-pio
Data 15 lipca natomiast ma swoje źródło w książce Ojciec Pio. Osoobowość i posługa w relacjach współczesnych, oprac. Irena Burchacka, Wyd. Novum, Warszawa 1986